Wednesday, March 3, 2010

Kegilaan Baru

Salam u'oollsss...

Takde apa nak citer just petang-petang hari cenggini nak citer pasal addiction baru aku skang nih..semuanya gara2 kejadian satu hari di hari sabtu aka ahad subuh di umah masyi. Tak pernah plak aku rasa teraddicted cenggini sampai sanggup soh Encik Larmyzee pegi carik benda alah nih.

First addiction is to Steps Mania. Pernah jugak masa muda2 aku main bende alah nih kat game arcade tapi takde ler teraddicted mana pon. Since that hari ahad suboh tu, aku rasa game nie can do la...selain untuk fun dan release tension leh jadik alat senaman...so takde la boring sangat kan macam gi gym. Aku dah ada 1 set, so time ada masa lapang, aku ngan Encik Larmyzee berexperiment ler dengan teknologi ni ha...seriously, u guys shud try this game.. moga2 Encik Larmyzee dapat menguruskan badan dan kebuncitan bellynya...inshaallah!!!


Game ni namanya UNO. Ramai kot pandai main kad nih. First aku di ajar main bende nih masa 2nd semester kat ITM Dungun dulu, tapi aku tak ingat sape yang bawak kad nih. Addicted sebab main benda alah nih boleh membuatkan kita bergaduh2 manja dengan semua player, termasuk la mempedajalkan mereka dan mereka memperdajalkan kita. Setelah itu disulami dengan adengan2 pukul memukul, cubit mencubit, jeritan ala2 soprano dan jeritan kemenangan...hehehhe!! semua nie dapat aku saksikan secara live masa main kat umah Masyi di hari sama seperti di atas..heheheh!!! Sekarang nie, Masyi dah beli extra 2 deck UNO so permainan akan lebih cemerlang, gemilang dan terbilang ler. tak kira tempat dah, mana2 pon mesti bawak UNO...kedai sate membawa ke starbuck takpun di markas tetap..mesti main UNO (aku kat starbuck blom pernah try main UNO :)) Kengkawan aku nie pon addicted jugak sampai boleh main UNO sesama mereka secara online..giler punya gigih...isi masa lapang beb..ok la tuuu!!!!

Last and but not least, main badminton. Aku tak tahu la dari mana dapat idea nak main badminton sebagai memenuhi masa lapang. Aku layankan ajer..benda bagus..buat apa nak tolak...semalam Masyi ajak main badminton dengan geng2 biasa..mula2 cam malas nak pegi tapi sebab dah lama tak main..lagipun bahu aku bukannya elok sangat since SUKMA Perak 1994. Injured masa main volleyball. Lepas tu ler aku terus quit sports yang ada kene guna bahu intensively. So bangun pagi, terasa hazabnya. Sakit woooo!!! But knowin' myself, selalunya la, time main sure hilang sakit, lepas tu pepaham jek la..mengidap la jawabnya.

Again, tonite aku dah book badminton court kat Kompleks Sukan Sri Delima Segambut untuk 2 more hours of mini badminton tournament...

Majulah sukan untuk diri sendiri dan juga negara...

See 'ya.

No comments:

 

Designed By Blogs Gone Wild!