Monday, May 24, 2010

Holiday

Dear alls,

Coti-coti Mesia muncul lagik...hehehehhe!! kebetulan la plak plan aku time anak aku nak sambut besday dia 21th May tu ha. Nak kata best takde la best sangat...tapi can do la...lagipun aku berdua ajer...

Hajat hati nak bawak EG pergi Bali sebab dulu suppose pergi Jakarta tapi tak jadi sebab masa tu Indon sebuk ngan buluh runcing n ganyang Mesia WTF la kan. kansel..burn cenggitu jek tiket. So, gi bali aku check tiket ngan KLM sebab selalunya tiket diorang murah giler, not that aku tak boleh naik Air Asia tapi harga lebih kurang baik aku naik KLM kan, takyah berebut2. Namun kekdahnya tempah setakat tempah jek la kan...tapi tak jadik beli pon. alasan kenapa tak jadik? Sebab anak aku taknak pegi Indon, dia kata baik naik Genting or pegi Singapore daripada gi Indon..tak best katanya...So, aku ambik keputusan bawak dia gi Tioman ajer la...sambil mengabihkan sisa2 duit yang ada...heheheh!!!

Drive balik ke Kuantan hari Selasa malam. Then esoknya pagi2 lagi aku dah siap2 untuk ke sekolah EG untuk hantar surat apply cuti untuk EG. Maklum ler anak jantan aku nih nak UPSR tahun nih, tapi memandangkan ini ajer cuti yang lulus, so aku tolong pontengkan anak aku dalam 3 hari....Selesai everything terus gerak balik Rompin jumpa family mertua ler...tapi tak lama singgah ajer. Tinggal kereta kat umah mertua then mintak adik ipar hantar pergi jeti untuk ke Tioman di Jeti Tg. Gemok, nearby Endau sana. Journey a little bit rough ler, sebab hujan, laut bergelora...tahan ajer la nak muntah..kang muntah malu plak.chaittt...

Tak banyak la aku buat kat Tioman, typical vacation kat pulau la beb, setakat mandi manda, snorkling, jenjalan (ramai plak terjumpa kengkawan masa sekolah dulu), and shopping barang2 yang jugak typical; t-shirt, n craftmenship..bosan ahhh!!! Sebab bosan tu ler, hari Jumaat aku n Eg dah blah balik...kol adik ipar aku soh datang ambik. Then tempah hotel kat Hyatt, Telok Chempedak, vacation kat sana pon bagus, dekat ngan family...lain kali mmg aku tak pegi la vacation kat Tioman...dok besh langsung, maklum ler...dekat sangat ngan rumah...heheheh!!!

Balik Kuantan,esoknya hari Sabtu, call mak ajak picnic kat TC, bawak la semua gerombolan family2 aku tu ha...bermandi-mandian..berenang-renangan dan berpancing-pancingan...lagi ramai lagi meriah katanya...then lepak2 kat McD..macam la kat KL tak de McD kekdahnya...malam tu sempat la, buat makan2 simple untuk EG..beli kepci n masak mee ajer..beli kek..then makan..takde la celebrate apapun, sebab EG dah dapat apa yg dia nak iaitu BASIKAL. Adehhhh!!!

Hari Ahad, aku just berehat2 kat hotel then hubby kol sebab katanya tak berapa nak sehat...bergegas aku check out n singgah umah mak hantar EG terus aku gerak balik KL. Arrive kat KL lebih kurang pukul 4 petang then terus bawak hubby gi Gleaneagles Ampang. Gastrik rupanya..ingatkan hape...ishh..baru tinggal sekejap macam2 dah jadik...

Well, itu jek la perjalanan seminggu percutian aku yang macam tak bercuti itu ha...bosan giler...gambar nanti la aku tepek yer..sebab skang simpton aku malas nak donlod sedang berleluasa...heheheheh!! c'ya!!

p/s : Shi Dowt, sorry arr beb!! tarak jodoh..next time kay!!

No comments:

 

Designed By Blogs Gone Wild!