Tuesday, November 9, 2010

Adam Lambert Glam Nation Tour in Kuala Lumpur 2010

Dearest,

Lots of story to jot down but one at a time la kan..nanti aku rajin aku update story.

This time aku nak story pasal Konsert Adam Lambert yang aku pegi bulan lepas. YES bulan lepas...giler dah lama kan...bz daa canner nak update blog..tu tak campur bende2 lain lagik...

Well, I'm a big fan of Adam Lambert since American Idol dulu..dalam ramai2 tu dia sorang jek yang boleh buat aku tak berganjak dari depan TV...Kris Allen so tak layak menang...Adam kalah tu gara2 pengakuan terbuka dia adalah seorang mahkluk yang GAY!! Bagi aku tak kisah la kan dia nak straight ker gay ker sebab aku suka bakat dia..orang dia pon aku suka..cara hidup dia tu jgn le ikut...Hilang akal ke hapa!!!

The best part was, aku terpaksa pegi beli tiket last minit sebab tiket yang dah aku beli sebulan sebelum tu aku jual. Ngapa aku jual? Sebab masa tu aku terpaksa outstastion. Pasrah jek la aku serah tiket Standing Pitt Zone kat member aku. Depan pentas tuuuuu....

Nak di jadikan cerita, 2 minggu before the consert aku kene admitted ke Prince Court Medical Centre, sebab apa? Sebab belakang aku sakit. Aku pegi sebenarnya just untuk buat check-up sebab sakit tu la kan..alih2 terpaksa plak admitted sebab disc yang baru tukar just months before sikit lari daa..sebab tu la sakit...so, stop la citer pasal sakit. Seminggu lepas kuar spital, angan2 aku untuk tgk konsert kembali membara. Dengan kerja-kerja outstation dah diserahkan kepada orang lain n aku dapat bekerja dari rumah so aku rasa takde masalah la untuk ke konsert tu. Masalah yang sepatutnya jadik masalah dah tak jadik masalah sebab on the date itself Encik Larmyzee terpaksa outstation ke Penang. yeehaaaa!!!! Derhaka tul ngan suami..adehhh!!!

Aku gigih kuar pagi pergi Mid Valley carik tiket..naik bas, naik komuter and naik LRT..sebab aku tahu jalan mesti jem petang tu untuk ke Bukit Jalil. Some more, aku tak berapa nak tahu jalan, camana nak gi Bukit Jalil..heheheheheh!!! Walaupun aku ke konsert tu seorang diri kekdahnya..ada aku kesahhh!!!

Tiket aku yang tak berapa nak mahal, tapi puas hati la....

Kat booth DiGi..tempat peminat2 ambik gambo..ala2 red kapet gitu...

Depan pintu masuk stadium, lebih kurang kul 6.30 petang, dah berduyun2 fans Adam berkumpul termasuklah pak cik2 berkopiah bervest hijau, bersedia untuk berdemo bagai...


Fans yang menggila dengan bola2 Digi sementara menunggu Adam keluar, lama giler gap dari last performance dari Daniel MI..agak terhibur ngan gelagat fans semua, takde la terbakar sangat tunggu Adam perform


Light dah dim, teruja giler aku tapi rupanya propa jek...lebih kurang setengah jam gak tunggu sementara
Si Hakak Adam tu kuar, masa nie aku dah agak hangen la...



Adam keluar diiringi oleh jerit pekik oleh semua fans n opcos aku la...aku tak berapa all out sangat sebab belakang aku sakit...hehheh!! tapi enjoy dowhh!!

Tak payah la aku citer detail apa yang jadik dalam tu, sebab nanti 1 hari satu malam pon tak habis. Overall memang SUPERB giler. Suara dia mmg takde flaw langsung..PERFECT. Moment yang paling best bagi aku adalah bila Adam nyanyi laku SOAKED yang membuatkan aku terus terpaku kat seat dan lagu WHATAYA WANT FROM ME yang membuatkan aku terus bangun dari seat and join the crowd..1 1/2 jam rasa mcm kejap jer. Susah untuk aku gambarkan keadaan tu, sebab korang kene ada kat situ untuk merasainya. takpun korang rajin2 la pegi kat blog Joe Klubbkid sebab review dia untuk konsert itu adalah yang terbaekkk...cayalah Joe...

Aku balik umah dengan senyuman disepanjang perjalanan. dari naik LRT ke masjid Jamek then tukar naik Putra ke KL Sentral then naik cab hingga ke Damansara Damai...heheheheh!!! suka..suka..suka...

So, aku harap lain kali Adam Lambert akan datang lagi and kali nie aku pasti akan berada kat depan stage....:))

No comments:

 

Designed By Blogs Gone Wild!