Wednesday, November 10, 2010

Tomok

:))) we meet again. Bukannya apa, time2 "free" cenggini walaupun kerja melambak-lambak atas meja ada jugak masa aku nak meroyan kat sini yer. Bukan aku tak nak siapkan kerja2 tu semua tapi disebabkan boss takde ke Jakarta, so apadahal kalau aku ambik a day off dari semua kerja-kerja aku tu kan. Esok mencanak2 la aku mengadap semua kerja tu sebab hari jumaat boss dah balik...heheheh...

Well, kali ni aku nak bercerita pasal album TOMOK yang baru aku beli dalam 2 minggu lepas. Siap ada autograph TOMOK lagik. Itupun sebab NORAJOEY yang uruskan...pecah rekod aku beli album retis melayu selain dari Zamani Slam dan Anuar Zain (err..Nubhan tu termasuk dalam pakej baru la kot). Aku pun baru nak berjinak2 (jinak ker) dengan lagu2 TOMOK sebab asalnya memang aku tak minat TOMOK waima masa dengan dia dengan NEWBOYS dulu lagi..yelah masa glemer dengan lagu SEJARAH MUNGKIN BERULANG tuuu....Ingat??? Tapi orang kata tak kenal maka tak chenta, so lama2 tersuka plak kat retis yang sorang nih...

So kali ni aku nak kasik review sket la berkenaan album TOMOK nih. Ni pandangan aku sebagai pendengar yang buta seni je la sebab aku memang tak tahu apa2 pon pasal seni nih...Review after almost over 2 weeks telinga aku dengar :-

Ni cover album, tajuk TOMOK
bukan photoshop ke teknik duplication ke, memang aku beli 2, 1 untuk dalam kete and satu lagi opcoz kat ofis, so takde la aku kehulu kehilir ngan cd retis nih...

Aku suka beno ngan gambo nih, seksi jugak mamat nih rupanya, cam ada different side of him yang fans dia kene explore...

So let's begin...

TRACK 1 : BERLARI - Noting much to say about this song coz lagu ni dah lama glamer way before this album release and lagu nih jugak dah berjaya masuk ke semi final muzik-muzik 25 yang yang akan berlangsung pada 15 November nanti. Good luck la yer.

TRACK 2 : BAGAIKAN BIDADARI - Good song bagi aku, composed by Aubrey Suwito n surprisingly lyric by TOMOK himself. Tak sangka lak mamat nih berbakat tulis lirik. Very puitis, sesuai la untuk ditujukan oleh para suami oleh isteri..hahahahah!!! Honestly, this lagu is very soothing kat telinga aku.

TRACK 3 : KISAH KITA - One of my favourite. Satu lagu yang dijangkakan ballad, slow rock whatever..but bila sampai 2nd verse aku terkejut lagu nie memang fast song...I loiikee x 10000 kali. hahahahah!!! Lagu nih boleh pegi jauh...bukan sebab aku suka giler lagu ni tapi arrangement muzik dia. Yang penting lagu nie fully composed and lyric oleh AFIEZ....yes! AFIEZ...wah retisku yang satu nih tulis lagu, lagu best plak tu...Congrates bro!! Keep it up!! Kelab Penyokong Afiez, AFIEZ FC bangga!! heheheheh!!!

TRACK 4 : MERENTAS MASA - Ntah ler, tak reti aku nak kata apa pasal lagu nih..lirik superb, puitis giler sampai aku rasa bila tgk lirik aku baca buku puisi. Walau bagaimanapun, lagu nih bukanlah choice of songs untuk dengar tiap2 hari..sebab aku rasa lagu nih cepat bosan..sorry...untuk yang jiwang2 boleh la kot...

TRACK 5 : HUJAN PAGI - Biasa-biasa jek lagu nih..lebih pada memenuhkan album first TOMOK nih. Lagu nih tak "pop out" dari lagu2 lain..tak catcy but maybe certain fans akan suka lagu nih kot. For me, lagu nih forgettable. Sorry again.

TRACK 6 : SEMARAK - Once again surprisingly, TOMOK can composed. Not bad la lagu nih...start slow then slowly build up. Lirik again untuk orang2 berchenta...jiwang ler beb!! I'm not that into jiwang songs, but telinga aku leh terima lagi..

TRACK 7 : ARJUNA - Lagu nih pun dah biasa dengar sebab jadik soundtrack untuk drama bersiri ARJUNA kat TV3 tu..Aku pernah bagitau Norajoey yang aku tak masuk nak masuk dengan lagu nih..aku tak tak tahu la kenapa. Maybe lagu nih aku rasa contradict dari cerita ARJUNA tu..citer pendekar2 bagai tapi lagu rancak giler..sebab tu la kot..heheheh...tapi sekarang aku dah boleh terima lagu nih...not bad...kene dengar banyak2 kali baru aku leh terima. Best jugak rupanya lagu nih...heheheheh!!!

TRACK 8 : HATI HANYALAH CAWAN - Lagu best, lirik best tapi aku rasa penyampaian TOMOK untuk lagu nih (in certain parts jek la) a bit weak, longgar...goyang sket..apa-apapun lagu nih best.

TRACK 9 : PUKAU - One word je SUPERB! MARVELLEOUS! YEEHAAA!! err...oooo..bukan satu...Lagu nih memang best giler catchy..sampai aku terpukau jugak..Lagu nih kene promote lebih sket by TOMOK's side coz lagu nih leh meletopp kebabooo!!! Lirik simple but melekat!! Good job Audi n Shazee. Officially my favourite.

TRACK 10 : CINTAKU DI INDONESIA - Sedap dengar, very easy to the ears. Maybe lagu nih TOMOK tujukan untuk fans dia kat Indon sana kot..heheheh..overall ok lagu nih..nak kata best sgt tak nak kata teruk tak..average bagi aku...

TRACK 11 : DEMI KAMU - Lagu nie once again composed by TOMOK n this time hand in hand dengan Aubrey Suwito. Lyric by Amelia, from OITM jugak sama batch ngan TOMOK. Dari semua2 lagu dalam album nie, this is my favourite. First time aku dengar terus melekat kat lagu nih. Ada kelainan dari lagu2 yang ada or memang aku suka lagu nih. DEMI KAMU mengingatkan aku pada SHIELA ON 7. Lirik simple n everything about this song amazed me.

TRACK 12 : RINDU TERHENTI - Tak perlu aku komen lelebih kot pasal lagu nih..Seantero fans TOMOK dah hafal lagu nih. Dah berjaya masuk Juara Lagu pon tahun lepas walaupun tak menang. Well, achiement this song dah set the bench mark for other songs, I guess.

Poster kecik di sisipan tengah album TOMOK

There you go, my review yang tak seberapa untuk album TOMOK..bagi aku orang yang baru-baru nak belajar minat lagu-lagu TOMOK. :))

Lepas nih aku review retis kesayangan (kesyangan ker?? hahaha) aku plak...dah beli album nearly 2 weeks kot tapi start hari senin aritu aku baru start dengar. Retis mana? alah yang itu la....:))))

Jumpa lagi...have a nice day...

No comments:

 

Designed By Blogs Gone Wild!