Thursday, March 22, 2012

Plan Cuti Yang Tak Menjadi

Hallooooooo ....
Setelah beberapa lama tak cuti, akhirnya cuti aku diluluskan oleh pengurusan syarikat, itupun aku tipu alasan nak cuti. Nak ambik cuti tahun tahun pon kene bagi alasan, boleyy!!! Alasannya sebab nak uruskan hal sekolah anak, cikgu nak ibu or ayah sendiri datang, penjaga tak boleh padahal, takde urus apa2 pon. heheheh. Suku tahun dah nak abis, cuti aku ada 24 hari, baru ambik 2 hari, balance ada 22 hari ntah bila la boleh habis (usually mmg tak pernah habis pon, burn cenggitu jer).
Dipendekkan cerita, cuti aku ambik on 19th and 20th, kebetulan minggu sebelumnya cuti sekolah, anak aku si EG pon ada kat KL, cadangnya nak bawak la gi jenjalan before aku sent him back to Kuantan.
Well, itulah plan punya kekdahnya, aku plak kene demam. Memang flat abis la. Nak tak nak, aku kenselkan plan beryuya2 dengan anak teruna aku and terus drive balik ke Kuantan hari Sabtu tu. Apalagi berkelubung dalam selimut jek la keje aku sepanjang 4 hari break tu.
On Monday the 19th, dah genap 26 tahun arwah ayah pergi tinggalkan kami sekeluarga. Aku tak sempat nak bermanja2 ngan arwah ayah lebih lama, aku baru umur 10 tahun masa tu and i was anak manja ayah. Mungkin sebab itulah, aku jadik as aku sekarang. Lebih suka berdikari, a bit "jantan" kengkadang, if you get what I mean. Kawan2 ITM sure tahu perangai aku, perwatakan aku, style aku camana..dok gitu!!! Ya, i miss him so much, but life must go on..yang penting dia tetap berada dekat dengan aku, sentiasa dalam hati aku. Aku sentiasa berdoa agar, dengan amalan aku yang tak seberapa ni, dengan doa2 yang aku utuskan untuk dia, semoga ayah aman "disana"..AMIN!
So, mak ada buat sikit kenduri tahlil untuk arwah ayah n arwah bangah skali. Just hantar makan kat masjid, sedekah Al-Quran n sejadah and lepas isya' buat dh tahlil tu. Tugas aku sekarang, take care of my mum, dari yang No. 3 (Ateh katanya) dan jadik yang teratas, Along kekdahnya..tanggungjawab berat, tapi untukmu mak anything as long as you happy. :)
Eh! jauh lari topik. And dalam demam2 tu pon, kuar la jugak sebab anak2 sedara ramai, kebetulan adik pompuan aku yg kat Senawang tu pon ada balik sbb nak setelkan umah dia. Nak pindah balik Kuantan kekdahnya. Happy for her. Kene pau ngan anak2 sedara, adeh! Kalu tiap kali balik kene pau, tokey balak pon jatuh bankrap!! panjang la list credit card aku bulan ni...takpe la, selagi aku mampu bolehlah korang ngepau, esok mak teh dah sengkek kim salam uollss!!!
Hari Selasa, aku gerak awal balik KL. Kul doblas dh gerak, sampai dalam pukul 3, aku melencong ke midvalley. Shopping and window shopping, dalam kul 7 sampai umah. Itupun dekat sejam sangkut jem kat depan OU. Gigih aku kehulu kehilir walaupon roadtax kereta aku Si SEVEN dah innalillah pada 17 Mac 2012..kellass tak!!! mujur xde roadblock!
Kay la! melalut tak hengat. Sorry la gambo takleh nak letak, bila aku nk publish jer kuar error. mangkuk tul! apa pon we talk2 later yer. have a nice evening.
Adios muchachos!!!

No comments:

 

Designed By Blogs Gone Wild!