Friday, February 19, 2010

Bengang Giler Tahap Gaban Cicah Kicap

Salam dearest,

Sila buat seperti instruction di atas ye kengkawan..sekiranya anda stress. kalau tak stress jangan buat takut nanti weng plak.

Yezzaaa!!! memang aku tengah stress skang. Tahap stress dan tensionnya telah melepasi tahap gaban cicah kicap...kalau dah capai tahap tu, maknanya mmg stressed out giler la nih. Boleh jadik giler aku cenggini!!

Ada jek manusia-manusia yang kat dunia nie, specifically yang merasakan dirinya tu boss, yang kuar duit bayar gaji..suka suki gigi dan gusi diorang jek nak perah keringat orang. Tu tak dicampur lagik dengan aksi-aksi kakitangan lain yang sama-sama makan gaji tapi berlagak mengalahkan boss, macam le dia yang menyetelkan semua kerja walhal hado kekdahnya...Hello!! aku bukan nak merendahkan-rendahkan keje ko, sebab walaupun pangkat aku beso pada ko tapi sama-sama makan gaji...so yang penting kerjasama!! cehh..macam wonderpet plak. Yang ko nak berlagak tak hengat tu hape kes??? Sengal!! Kalau setakat ko draft surat nak forward dokumen kat Menteri pon ko hantar kat aku untuk dabel check tak payah la nak berlagak yer dek non!! Hakak dah masuk belas tahun buat keje nih, so tak payah tunjuk pandai ngan hakak yer...kalau benda ko nak brag ngan hakak tu betul takpe hakak terima, tapi...ishhh!!!

Yang boss pulak agak2 la kalau nak mengerahkan idea, keringat staff tu. Diorang pon manusia biasa gak..kadangkala balckout jugak. Jangan expect semua yang dia buat exactly as what u want. kalau apa yang ko tak dapat, kan boleh diselesaikan dengan berdiskusi dengan aman...so end result nanti as per what u want la. Then, jangan ler suka suki tekan staff bawahan ko eventhough ko yang bayar gaji diorang...sebut pasal gaji..gaji pon bayar ler on time...jangan ler dilengah-lengahkan, sebab tak semua staff kaya raya.

Ok lah, stop ler mengutuk-ngutuk. Ekceli aku cuma nak lepaskan tension pada staff aku n boss aku yang hangsuang ni ha...melalut-lalut la pulak. Sambung keje la... :)

see'ya!

No comments:

 

Designed By Blogs Gone Wild!