Thursday, February 18, 2010

Not Really Bad CNY Holiday part 2

Salam again...

Continue with what happened on Sunday. Macam aku citer sebelum ni la, lepas borak2 ngan Masyi, kitorang terlelap lebih kurang kul 6 pagi. Kroh..kroh...kejap, aku terjaga sebab masyi dah bangun. tengok jam baru kul 9 pagi. Alahhhh..guling2 la dulu. Tak lama pastu Edna plak bangun. Aku pon tak jadik nak tido balik, just guling2 n sambung borak ngan Edna plak. Si Masyi plak, hantu mana plak merasuk pepagi buta, dia dok mengemas rumah, siap mop lantai lagi..cemerlang, gemilang, terbilang gittewwww!!! Sementara tunggu Moon sampai, maklum ler semua takde berkenderaan, so Moon mengoffer diri dia nak menghantar Harney balik...aku menumpang jek ler...bajet nak melepek kat Alamanda kejap tapi banyak plak plan lain yang menjadik.

Moon sampai bawak sarapan...giler banyak..roti canai ler, teh tarik ler tapi yang paling best, nasi lemak mak janda..sedap..menjilat jari dowhhh!! terima kasih ler moon sebab banjer brunch..mujur tak bruncher kan...(breakfast + lunch + dinner). Tak sangka lak plan nak ke alamanda tu di postponedkan sebab semua sibuk nak main UNO..ala kad UNO tu. hampir 2 jam lebih jugak ler main, syiokk giler...maklum la..boleh pedajal orang itteww sampai kalah 2 kali...bengang jek member..sehingga la mendapat bantuan dari orang sebelah, merasa la kemenangan walaupun bukan 1st. heheheheheh!!!

Puas main UNO semua bersiap nak gerak pi alamanda. Nak jadik kan cerita si Edna plak hilang wallet, mana plak dia tinggal.. Setelah buat CSI bagai, kes settle. Tertinggal dalam kete kawan kitorang rupanya. Poodahchett!! itu worang pon sikit punya tak inform wallet si Edna ni ada kat dia..hampagas tul la....Janji jumpa dia kat alamanda untuk pulang balik wallet tu. Pergi melantak dulu kat Resepi Rahsia before gerak pi Starbucks jumpa kawan yang betuah sorang tu. Dah sampai starbucks cam biasa ler dah sah2 lekat...lambt la aku balik ni karang. Aku ngan Masyi siap leh main chess n dam kepit (apa dah dam kepit...first time aku tahu ada game cenggini...bahan si Masyi la nih). Aku layankan ajer la. Bosan main chess n dam kepit, join bebudak tu download caller ringtone kat henpon. motip budak2 nih download ringtone "Halimah Jongang" kat henpon..aduiiii..tahu la citer tu tengah glamer skang nih. Memang pon ringtone tu giler klaka...catchy...rupa-rupanya, bila aku tepon anak aku n adik aku kat Kuantan pon..guna ringtone tu jugak..menanah tlinger aku....adoiyaiiii!!! So, dalam kul 6 lebih kitorang gerak balik, kesian kat harney ler sebab nak balik Somban..aku tak kisah sangat sebab Encik Larmyzee outstesen, aku balik pon aku sorang2 kat umah...susah2 sangat aku lepak umah Masyi lagik satu malam.

Apa-apapun aku balik jugak dengan Edna menumpang kete kawan aku tu ha. aku ekceli nak tumpang Moon sebab tak nak la menyusahkan the other kawan hantar aku ke KL Sentral or balik terus umah. Kalau tumpang Moon, cuma hantar aku sampai Serdang then aku naik komuter terus ke Kepong Sentral. Masyi soh aku ikut Edna, teman dia...aku pegi jugak la, walau sedikit berat. kawan punya pasal..ikutkan je lah...memang betul la kata Masyi, kitorang takkan terus balik. mesti menyinggah punya. Psikik ke hapa si Masyi nih??!! Singgah kat tempat keje si supir kejap, err...kejap tak kejap jugak dekat sejam ler. Pastu makan ler...makan kat area situ jugak tak kemana2 pun. lepas makan, pot pet pot pet, supir terpaksa la menghantar aku balik umah..terima kasih yer supir..duit minyak mintak ngan Edna yer...

Sampai umah terus mandi..tengok tv tengok dvd sampai dvd tengok aku. sedar2 dah pagi. Encik Larmyzee plak kol kata petang baru balik...huhuhuhu!! apa aku nak buat nih...nak ajak diorang kuar kim salam ler...masyi takde kete, edna balik muor, md nuar balik ipoh...arrghhhh...dok umah lagi la jawabnya. Cuti CNY mana nak pegi ekkk...sudahnya aku dok umah tak pegi mana-mana..very pathethic!!! Encik Larmyzee arrived home lebih kurang kul 10 malam...kuar makan ngan dia kejap then balik tido. Aku nak jumpa laki sendiri pon ala2 kene buat appoitment plak..mengalahkan nak jumpa perdana menteri.

Plan nak bermesraan dan bermanjaan dengan Encik Larmyzee di hari Selasa tidak menjadi bila dia terpaksa bekerja juga. hancur plan nak pi tengok movie, hancur plan nak gie karok n hancur plan nak.........hehehehheheh!!!!

Well, walaupun hari-hari cuti aku tak sepertimana yang aku harapkan, tapi as a whole, not that bad la. At least aku dapat spent some time dengan kawan2 aku n dengan Encik Larmyzee walaupun tak lama dapat jumpa, dapat ler lepas rindu dendam aku kat laki sendirik...yang penting hadiah valentine tahun tahun nie...dapat Iphone u...korang hadooo...nan hadooooo....Encik Larmyzee nak belikan blackberry tapi company dah bagi satu, buat apa beli lagi kan..so, dia dah offer Iphone, aku rembat jek la...tahun nih takde candle light dinner...

So, itu jek la citer aku..nanti aku rajin, aku memblogkan diri aku lagi...See'ya.

No comments:

 

Designed By Blogs Gone Wild!