Monday, February 22, 2010

Hilang Lagi....

Salam dearest,

Ntah hape kene la aku hari nie, sampai2 ofis baru sedar henpon tarak..kalau setakat henpon cikai aku tu aku tak kisah sangat, tapi ni henpon yang baru jek Encik Larmyzee belikan untuk aku Velentine's day aritu...aku dah menggelabah sakan ni..cuak, nak termuntah pun ada. Aku kol adik ipar kat umah soh dia carik kot2 ler tertinggal walaupon kekdahnya memang aku dah masukkan dalam beg pagi tadik. nak kata aku keluarkan dari beg sepanjang perjalanan ke ofis takde la pulak..confuse giler!!

Aku memang ada masalah sket dengan henpon2 mahal ni. Sejarah telah berulang lagi. Ini adalah kali ke-4 aku hilang phone. Rege dia pon takde la murah sangat...1st kejadian masa memula aku masuk keje..gaji pertama kekdahnya. beli henpon ericson..tengah in ler masa tu...aku rasa aku tak sempat pon nak belajar function2 kat henpon tu dah ilang...yang pasti ilang kat ofis.

Kali kedua ilang, masa aku swipe guna kredit kad pertama aku. Beli Samsung yang flip tu. Giler mahal sebab baru kuar...henpon nih sempat seminggu jek aku pakai..tertinggal dalam Putra LRT. Tu dah sah2 jadi hak orang lain...mujur sangat la kalau ada orang Kl yang terlalu baik untuk pulangkan.

Kali ketiga, Blackberry. Malas aku citer sebab sadis sangat. Hilang pastu aku kene ganti baru..sebab blackberry tu office punya. Tolak gaji bulan2. Pastu aku terpaksa beli sendiri blackberry sebab boss aku kata, nanti aku appreciate lebih sket blackberry tu sebab sendiri punya. Sampai la sekarang blackberry yang aku beli tu aku guna masa kat office n kalau outstesen jek.. kalau setakat nak bawak kehulu-kehilir balik dan pegi keje je..memang tak la...aku tinggal dalam laci meja aku jek..cukup ler.

Skang nih, masalahnya satu jek...camana kau nak bagitau Encik Larmyzee hadiah dia kasik tu dah ilang...aku ada 2 choice..samada nak terus tipu sunat dengan beli yang baru atau just come clean dengan dia....adoii..fenin..fenin...lepas nih, aku dah tak nak beli henpon memahal..pembaziran yang amat ketara..baik aku beli baju or kasut adidas ker nike ker takpun tambah koleksi jean levi's aku..ada gak pekdahnya. Mulai hari ni, aku tetap akan setia dengan Nokia cap ayam aku yang aku beli dengan rege RM120.00. Dah banyak jasa dia kat aku.

Betul jugak orang cakap, kalau dah dapat yang baru, yang lama jangan dilupa. Bila dah kehilangan, baru la teringat yang lama...lama-lama pon ada gunanya...Boleh praktik dalam kehidupan kita sehari-hari jugak nih, dalam persahabatan especially.

kay la..see'ya.

No comments:

 

Designed By Blogs Gone Wild!