Thursday, February 18, 2010

Not Really Bad CNY Holiday Part 1

Assalamualaikum dearest!!

Tengah bosan-bosan tak tahu nak buat apa nih...ttteeeeeetttt!! walaupon kekdahnya keje melambak2 atas meja...hikhikhik...aku gagahkan diri untuk merapu-rapu kat blog. Nak cite hape ek...?? erhhmmm...aku citer kat korang pasal CNY holiday yang lepas jek la ekkk...

Aku start cuti CNY hari sabtu sampai ler hari Senin patutnya, tapi aku suka suki mak pak aku jek pepandai menambah sehari lagi yakni hari Selasa dengan kowtim baeekk punya ngan klinik kat area umah aku. MC daaa...giler nak keje...satu Malaysia cuti sampai Selasa..aku kene keje plak..kim salam laa...

Apa aku buat cuti2 ni? Fizry kol soh balik, mak kol soh balik...adik aku kol soh lepak Senawang, so aku pendekkan citer n tak bagi semua kecik ati, aku lepak Kl jek la. Dengan Encik Larmyzee sentiasa berada di jalanan (outstesen ler tuh), adik ipar aku pon balik kg, so tinggal ler aku sensorang kat umah bertemankan Astro dan DVD.

Hari Sabtu, aku tak buat apa2. Bersengkang kat umah. Agenda utama : makan, tido, tengok tv, tengok dvd, tido n lepas tu proses tersebut akan berulang lagik...Suppose plan nak training bowling kat Wangsa Walk ngan team Mantan n Nubies untuk tournament anjuran Candy FC..tapi orang yang meng arrange kan plan tu senyap sunyi sepi jek, so aku takde la siap2.

Kul 2 lebih Md Nuar kol dengan suara ala2 tak bersalah "Kak Fit tak kuar ker?". Hangguk la kau Md Nuar..ko yang senyap lagi ko mahu tanya aku kuar ker tak..poodahhhcheettt!!! Rupa-rupanya, diorang dah melepek tahap gaban kat Old Town Bangsar, menunggu masa nak gerak gi BTS. Aku dengan gigih terus ler bersiap, ala2 rasa nak cantik aku gerak. IShh!! harus la aku mintak izin Encik Larmyzee. Giler!! kene cop derhaka plak!! Encik Larmyzee memang sentiasa shuweet sebab bagi aku kuar ngan kengkawan aku. Muah..muah...!! Dah dapat green light, aku gigihkan diri aku tahan cab menuju ke bangsar. Giler babas la mahal..RM31.00 inclusive toll. Chett!!! cekik darah. Kalau aku naik bas RM 1.00 + komuter RM1.60 + Putra RM1.00 = RM3.60 baru...huhuhuhu!!!! Takpe la, demi kengkawan..tak suka orang tunggu aku...Aku sampai terus gerak pi BTS.

Rombongan che kiah kali nih 9 orang; team Nubies ada Moon, Adilla, Harney, KT ngan E'zham n team mantan cam biasa la, Masyi, Md Nuar, Edna n aku. Main 3 games, nak tercabut tangan aku rasa. lama giler tak turun main bowling, ada la 6-7 bulan kot since Masyi involve ngan DPA dia. Skill dah berkarat giler...but one thing for sure, I have a great times spent with them. Sepanjang bowling nie, adoihhh, mata sakit tengok budak2 sekolah berpakaian ala2 gothic, punk, grunge n ntah hape2 gaya lagi la...gaya satu hal, tak segan silu bersmooching bagai kat tengah khalayak ramai ni ha!! Aku rasa dulu aku nakal, jahat jugak tapi siyesly kurang dapat terima ler cara bebudak skarang nih...Lantak korang la, mak bapak korang ada...pandai2 la ekkk...karang kalau aku tegur kata memandai macam gaban plak...layannzzzz...

Lepas bowling makan..bab nak pilih tempat makan pon jadik gaduh...ini tak nak, itu tak nak..yang tukang suggest tempat plak, bila semua setuju, dia plak yang tak nak..haktuiuuuhh la ko...hahhahaha!!!! Lastly, lepak Kenny Rogers jer. Kenyang melantak E'zham plak ajak karok..hamboiiii!!! tak hengat nih berjimba-jimba...Si Md Nuar nak balik kg plak bas kul 1030 pm. Dah separuh nak gi KTV separuh nak gi Kotak Merah. Akhirnya berkarok di KTV saje walaupun kekdahnya kalau gi Kotak Merah lagi happening. Start karok kul 930 pm n habis session dalam kul 1230 giteewww. However, memandangkan ada sorang jemputan terlewat dijemput, aku dengan sukarela menambah le lagi sejam untuk jemputan tersebut berkarok. Rabak duit mak nyahhh!!!!

Habis karok, lepak kat Pelita KLCC kejap sebab kebulur tahap gaban cicah kicap dah, tapi tak lama la. Habis makan terus gerak balik umah Masyi. Terima kasih la Moon sebab hantar kitorang walaupun idup aku tak tenteram duduk dalam kete ko. Bersyukur dengan apa yang ada kannn...Sampai umah Masyi dalam kul 3 lebih. Harney terus masuk tido, Edna melayan perasaan dia yang susah aku nak paham. Masyi n aku borak sampai kul 6 pagi..lama giler tak borak ngan Masyi. Well, adik bro, life goes on kan..whatever happen pon kene harung jugak kan, tak kira la in what aspects sekalipun, keje, family even relationships.

Habis satu hari...nanti sambung citer hari Ahad plak...giler detail...hahhahah!! see'ya!!

No comments:

 

Designed By Blogs Gone Wild!